Methodiek



We hebben het methodiekboek samengevat in een beknopte versie om een idee te kunnen geven van onze werkwijze. Deze kan je via de knop hieronder raadplegen.

inhoudstafel

De constructivistische educatietheorie zoals beschreven door George E. Hein



Een eerste belangrijke theoretische ondersteuning voor onze methodiek is de constructivistische educatietheorie zoals beschreven door George E. Hein. Hein1 licht toe welke componenten van belang zijn voor een educatietheorie (namelijk een visie op leren en een visie op kennis) en hoe verschillende visies noodzakelijkerwijs leiden tot een andere aanpak. Hij biedt niet alleen inzicht in deze componenten en aanpak; door de vergelijking van de educatietheorieën wordt heel duidelijk welke methodiek geschikt is voor welke uitgangspunten, en waar je dus precies mee bezig bent als je een bepaalde aanpak hanteert.

1. George E. Hein (1998). Learning in the Museum. Londen & New York: Routledge. Zie voor een uitgebreidere samenvatting dan het onderstaande ons handboek (2013). Hier vind je ook nog drie andere theorieën waar wij inspiratie uit halen.


Lees verder
1.1. Leertheorie 1.2. Kennistheorie 1.3. Educatietheorie
BAMM vzw

Vaartkom 4
3000 Leuven
info@bamm.be
+32 016 65 94 65




De deelmerken
Missie & Visie
Geschiedenis
Methodiek

Bazart
AmuseeVous
Mooss
Mastiek
Projecten

Team
Bezoek
API

Jobs
Nieuws

  
nr: 0422.357.794 — RPR Leuven